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  1. 개인정보처리방침

개인정보처리방침

시행일 : 2022-12-13

**1208 13
This form is provided as a sample to help with the operation of the shopping mall and requires modification according to the type of shopping mall operation. Before applying to the shopping mall, please check the shopping mall operation details and reflect the appropriate contents before use. **

○○○ Co., Ltd. (hereinafter referred to as the "Company") values the personal information of customers and complies with relevant laws such as the "Personal Information Protection Act".
Through the personal information processing policy, the company informs you of the purpose and method of using the personal information provided by customers and what measures are being taken to protect personal information.

■ Collected personal information items and collection methods
A. Items of personal information collected
o The company collects the following personal information for membership registration, consultation, service application, etc.
- When signing up for membership: Name, date of birth, gender, login ID, password, home phone number, mobile phone number, e-mail, information of legal representative for subscribers under the age of 14 - When applying for service: address, payment
information

o Service use records, access logs, cookies, access IPs, payment records, and bad use records may be created and collected during service use or business processing.

me. Collection method
- Collection through website, written form, bulletin board, e-mail, event application, delivery request, telephone, fax, and generated information collection tool

■ Purpose of collection and use of personal information
The company uses the collected personal information for the following purposes.
o Implementation of contracts related to service provision
, provision of fee settlement contents according to service provision, purchase and payment, delivery of goods or billing address, authentication of financial transaction and financial
service , Prevention of fraudulent use of bad members and prevention of unauthorized use, Confirmation of intention to sign up, age confirmation, confirmation of consent of legal
representative when collecting personal information of children under the age of 14, handling complaints, etc., delivery of notices o Events used for marketing and
advertising
Delivery of advertising information, etc., identification of access frequency, or statistics on service use by members

■ Retention and use period of personal information
In principle, after the purpose of collecting and using personal information is achieved, the information is destroyed without delay. However, the following information is retained for the specified period for the following reasons.

go. Reasons for information retention according to company internal policy
 Even if a member withdraws, the member's information can be retained for oo years from the date of termination of the use contract in order to prevent the recurrence of fraudulent use by bad members, resolve disputes, and cooperate with the request of investigative agencies. there is.

me. Reasons for retaining information according to related laws
If it is necessary to preserve it in accordance with the provisions of related laws, such as the Consumer Protection Act in Electronic Commerce, etc.
o Records on contracts or withdrawal of subscription
- Reason for retention: Consumer Protection Act in Electronic Commerce, etc.
- Retention period: 5 years
o Records on payment and supply of goods, etc.
- Reason for retention: Consumer protection in electronic commerce, etc. Law
- Retention period: 5 years
o Records on handling consumer complaints or disputes
- Retention reason: Consumer Protection Act in Electronic Commerce, etc.
- Retention period: 3 years
o Log records
- Retention reason: Protection of Communications Secrets Act
- Retention period: 3 month

■ 개인정보의 파기절차 및 방법
회사는 원칙적으로 개인정보 수집 및 이용목적이 달성된 후에는 해당 정보를 지체없이 파기합니다. 파기절차 및 방법은 다음과 같습니다.
o 파기절차
회원님이 회원가입 등을 위해 입력하신 정보는 목적이 달성된 후 별도의 DB로 옮겨져(종이의 경우 별도의 서류함) 내부 방침 및 기타 관련 법령에 의한 정보보호 사유에 따라(보유 및 이용기간 참조) 일정 기간 저장된 후 파기되어집니다.
별도 DB로 옮겨진 개인정보는 법률에 의한 경우가 아니고서는 보유되어지는 이외의 다른 목적으로 이용되지 않습니다.
o 파기방법
전자적 파일형태로 저장된 개인정보는 기록을 재생할 수 없는 기술적 방법을 사용하여 삭제합니다.

■ 개인정보 제공
회사는 이용자의 개인정보를 원칙적으로 외부에 제공하지 않습니다. 다만, 아래의 경우에는 예외로 합니다.
o 이용자들이 사전에 동의한 경우
o 법령의 규정에 의거하거나, 수사 목적으로 법령에 정해진 절차와 방법에 따라 수사기관의 요구가 있는 경우

■ 수집한 개인정보의 위탁
회사는 서비스 이행을 위해 아래와 같이 외부 전문업체에 위탁하여 운영하고 있습니다.
o 위탁 대상자 : [택배사 이름]
o 위탁업무 내용 : [택배사 위탁 내용]

o 위탁 대상자 : [PG사 이름]
o 위탁업무 내용 : [PG사 위탁 내용]

o 위탁 대상자 : 공급업체 목록보기
o 위탁업무 내용 : [위탁업무 내용]


■ 이용자 및 법정대리인의 권리와 그 행사방법
o 이용자는 언제든지 등록되어 있는 자신의 개인정보를 조회하거나 수정할 수 있으며 가입해지를 요청할 수도 있습니다.
o 이용자들의 개인정보 조회,수정을 위해서는 "개인정보변경"(또는 "회원정보수정" 등)을 가입해지(동의철회)를 위해서는 "회원탈퇴"를 클릭하여 본인 확인 절차를 거치신 후 직접 열람, 정정 또는 탈퇴가 가능합니다.
o 혹은 개인정보보호책임자에게 서면, 전화 또는 이메일로 연락하시면 지체없이 조치하겠습니다.
o 귀하가 개인정보의 오류에 대한 정정을 요청하신 경우에는 정정을 완료하기 전까지 당해 개인정보를 이용 또는 제공하지 않습니다. 또한 잘못된 개인정보를 제3자에게 이미 제공한 경우에는 정정 처리결과를 제3자에게 지체없이 통지하여 정정이 이루어지도록 하겠습니다.
o 회사는 이용자의 요청에 의해 해지 또는 삭제된 개인정보는 "회사가 수집하는 개인정보의 보유 및 이용기간"에 명시된 바에 따라 처리하고 그 외의 용도로 열람 또는 이용할 수 없도록 처리하고 있습니다.

■ 개인정보 자동수집 장치의 설치, 운영 및 그 거부에 관한 사항
회사는 귀하의 정보를 수시로 저장하고 찾아내는 "쿠키(cookie)" 등을 운용합니다. 쿠키란 웹사이트를 운영하는데 이용되는 서버가 귀하의 브라우저에 보내는 아주 작은 텍스트 파일로서 귀하의 컴퓨터 하드디스크에 저장됩니다.
회사은(는) 다음과 같은 목적을 위해 쿠키를 사용합니다.
o 쿠키 등 사용 목적
1. 회원과 비회원의 접속 빈도나 방문 시간 등을 분석, 이용자의 취향과 관심분야를 파악 및 자취 추적, 각종 이벤트 참여 정도 및 방문 회수 파악 등을 통한 타겟 마케팅 및 개인 맞춤 서비스 제공
2. 귀하는 쿠키 설치에 대한 선택권을 가지고 있습니다. 따라서, 귀하는 웹브라우저에서 옵션을 설정함으로써 모든 쿠키를 허용하거나, 쿠키가 저장될 때마다 확인을 거치거나, 아니면 모든 쿠키의 저장을 거부할 수도 있습니다.
o 쿠키 설정 거부 방법
1. 쿠키 설정을 거부하는 방법으로는 회원님이 사용하시는 웹 브라우저의 옵션을 선택함으로써 모든 쿠키를 허용하거나 쿠키를 저장할 때마다 확인을 거치거나, 모든 쿠키의 저장을 거부할 수 있습니다.
2. 설정방법 예(인터넷 익스플로어의 경우) : 웹 브라우저 상단의 도구 > 인터넷 옵션 > 개인정보
3. 단, 귀하께서 쿠키 설치를 거부하였을 경우 서비스 제공에 어려움이 있을 수 있습니다.

■ Complaint service related to personal information
The company has designated the relevant department and personal information manager as follows to protect customers' personal information and handle complaints related to personal information.
o Personal Information Manager
Name: OOO
Affiliation: OOO
Phone Number: OO-OOO-OOOO
Email:

o Personal Information Manager
Name: OOO
Affiliation: OOO
Phone Number: OO-OOO-OOOO
Email:

o You can report all personal information protection-related complaints that occur while using the company's services to the person in charge of personal information protection or the department in charge.
o The company will provide prompt and sufficient answers to users' reports.
o If you need to report or consult about other personal information infringement, please contact the following organizations.
Personal Information Infringement Report Center (privacy.kisa.or.kr / 118 without area code)
Personal Information Dispute Mediation Committee (kopico.go.kr / 1833-6972)
Cyber Investigation Division of Supreme Prosecutor’s Office (spo.go.kr / area code +1301)
National Police Agency Cyber Security Bureau (cyberbureau.police.go.kr / 182 without area code)



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